diumenge, 6 d’abril del 2014

Presentació Oficial de Assat50




A la foto d' esquerra a dreta (María Hilda Lopez (Secretaria Assat50), Nuria Marin (Alcaldessa de l'Hospitalet), Manel Sales (Vicepresident Assat50), Cristina Andrada (Vocal Assat50)


Mercès a tots els que ens heu acompanyat a la nostra presentació oficial el passat dijous 7 de Novembre del 2013, estem molt contens per l'assistència de l'alcaldessa, regidors, i d'altres representants de l'ajuntament, de partits polítics i sindicats, d'associacions i organitzacions, socis, premsa, i TV, etc. En total vam ser-hi a prop de 150 persones.

També va ser important que Nuria Marin ens digues que si, a la petició que li van fer, pràcticament en directe, de què el proper congrés d'aturats de més de 45 anys es faci a l'Hospitalet i que ja, allà mateix, es comprometés públicament a que el 2ón congrés que serà al 2014 es faci a la nostra ciutat

Ens ha agrada't comptar amb la presencia de Mª Rosa Fiol Directora General d'Associació Empresarial de L' Hospitalet i Baix Llobregat (AEBALL), i de Sergio Ramos director de Recursos Humans de l'empresa EDEN, entre d'altres empresaris, mostrant d'aquesta manera el seu compromís i interés per coneixer i solucionar la problematica concreta del nostre col·lectiu. Tambe vam trobar a faltar al President de la  Cambra de Comerç de L'H i al president del Gremi d'Hotels, que van ser convidats i no van assistir-hi i ni tan sols es van excusar. Per l'associació és molt important estar en contacte amb el teixit empresarial de la nostra ciutat i per això estem preparant actuacions específiques per a mantenir entrevistes i a ser possible establir acords de col·laboració amb tots ells


Si, ja som visibles i volem ser-ho cada dia mes!!. Des de assat50, lluitem per millorar el problema de l'atur del nostre col·lectiu i per conseqüencia el de tots.



Aquesta es una animació que teniem preparada per la presentació però que per motius tècnics no vam poder projectar


Clicant sobre els següents enllaços podeu veure com va ser recollida la nostra presentació a diferents mitjans de comunicació:

Presentación Oficial de Assat50 a l'Hospitalet, ponencia de María Hilda LOPEZ Secretaria de la Associación.

Buenas tardes, en primer lugar daros la bienvenida a todos a esta presentación oficial de assat50, y agradecer vuestra presencia en un acto tan importante para nosotros. Gracias a los que nos habéis ayudado en nuestro día a día, y a todos los que habéis hecho posible que hoy estemos aquí.

Associació d’Aturats Majors de 50 anys de l'Hospitalet de Llobregat (Assat50) se constituyó en  febrero de este año, con la ilusión de ser un instrumento útil para la sociedad en general y los mayores de 50 años en particular. Con el objetivo de apoyar y facilitar el acceso al trabajo a las personas paradas de más de 50 años de l’Hospitalet, y para conseguirlo los miembros de la junta aportamos nuestros conocimientos y ganas de trabajar.

La difícil situación actual que se manifiesta claramente en los datos que se extraen del último informe del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) sobre el Mercado de Trabajo de los Mayores de 45 años publicado en el 2013, datos del 2012, indica que los mayores de esta edad suponen el 39,23% del total de las personas desocupadas en nuestro país. Un 35,42% se encuentran en situación de paro de muy larga duración (más de 2 años), la conclusión es evidente el colectivo que representamos tiene mayores dificultades para la inserción laboral. Se señala también que durante el último decenio, los demandantes de empleo mayores de 45 años se han incrementado en una mayor proporción respecto la totalidad de los demandantes de empleo y que en Catalunya  son el 40% del total, y en lo referente a nuestra ciudad según los datos del Observatori Socio econòmic a 30 de septiembre, el numero de parados era de 23.201, y la tasa de paro 17,43%, de los cuales 7192 son mayores de 50 años, 3615 hombres y 3577 mujeres, la tasa es un 30,99% del paro total.

Los datos hablan por si solos y además a esta situación le debemos añadir que la reforma laboral del 2012, elimina prácticamente todas las bonificaciones a la  contratación, entre ellas las dirigidas a personas de mas de 45 años, (exceptuando el caso de emprendedores jóvenes que contraten a mayores de 45 años, y para empresas de menos de 50 que contraten mayores de 45 años, pero con tantas condiciones que hace muy difícil su aplicación). El subsidio para mayores de 52 años pasa a ser para mayores de 55 años, y en Marzo del 2013 se condiciona a los ingresos de la unidad familiar que deben ser inferiores a 967 euros o de 1.450 con dos miembros o más. Todo esto pone en una especial situación de dificultad a nuestro colectivo y más aun porque en general suponemos un mayor coste debido a la antigüedad y nivel salarial alcanzado a lo largo de la estancia en la empresa, por ello los recortes de personal son mayoritariamente para las personas de mayor edad, y se  contrata a jóvenes con sueldo inferiores con lo que el resultado es la precariedad laboral y una perdida de poder adquisitivo generalizada.

Consecuencia de todo esto es que año a año se incrementan  las cifras de paro y más en nuestro colectivo. Somos personas mayores para trabajar pero jóvenes para jubilarnos, y más después de alargar la edad de jubilación a los 67 años. 

En Assat nos preocupa el paro en general, pero también el de los jóvenes en particular (estamos hablando en muchos casos de hijos) que les genera falta de expectativa, de proyectos y pérdida de ilusión. En ocasiones se ven obligados a salir al extranjero para trabajar. En España en el primer trimestre del año el número de hogares con riesgo de exclusión social donde todos sus miembros están en paro es ya de casi 2 millones. Nos llegan a la asociación jóvenes a los que asesoramos y apoyamos para que creen una asociación, y así tener mas fuerza y presencia.

En un equipo de trabajo debe haber personas de todas las edades. Cada uno aportando al colectivo desde su experiencia, conocimiento, formación e ilusiones para así obtener mayor lealtad,  compromiso y conformar una sociedad mejor.

Las escasas perspectivas de reactivación laboral en el presente más inmediato, y la eliminación de medidas para fomentar la contratación, hace que para los desempleados en general y para los mayores de 50 años en particular sea difícil mantener la autoestima a un nivel adecuado para afrontar las entrevistas de trabajo en condiciones óptimas. La problemática no es solo económica sino también personal y por tanto social.

Es necesario encontrar soluciones cuanto antes y así evitar una mayor  precarización, que seguramente pasan porque vuelvan las ayudas a la contratación para los mayores de 45 años. Además de mejorar la orientación laboral, tener una formación ocupacional especializada teórica y practica que favorezca que los desempleados mayores podamos reinsertarnos laboralmente y que los jóvenes obtengan los conocimientos adecuados. Conseguirlo es una labor de todos y por tanto pedimos la colaboración y  ayuda de los organismos, poderes públicos y de la sociedad en general.

Estamos luchando por hacer mas visible el grave problema del paro de larga duración, el "Primer Congres de Persones aturades majors de 45 anys de Cataluña" celebrado recientemente en Santa Coloma de Gramenet ha dado un empuje a ello. Las conclusiones del congreso, han llevado a la creación de un colectivo que partirá con las 5 asociaciones organizadoras (Badia, L'Hospitalet, Olot, Sta. Coloma y Terrassa) para impulsar acciones y medidas destinadas a la reinserción laboral de estas personas participando en los consejos, mesas, foros de trabajo de administraciones públicas y privadas. Para dar un mayor empuje y mostrar nuestra implicación queremos que el segundo congreso sea en nuestra ciudad. 

Necesitamos al tejido empresarial (en esta ciudad hay 5000 empresas), y nos parece muy positivo que se lleve a cabo la tercera transformación planteada a través de l’H-On. L'Hospitalet puede ser motor económico de Catalunya con una economía basada en la innovación tecnológica y la cultura, y desde luego queremos participar el ello. 

Sabemos que no son los mejores tiempos para la contratación, pero pedimos que en los procesos de selección que haya se tenga en cuenta el talento, la seriedad, la madurez, la alta responsabilidad, la lealtad el compromiso y por supuesto el valor de la experiencia que tanto ha ayudado al crecimiento y desarrollo de nuestra sociedad.

Estaremos encantados de recibir todas las opiniones, ideas y aportaciones que nos hagan mejorar para ello tenemos nuestro correo electrónico: assat50@gmail.com y os animamos a conocernos un poco más en nuestro blog www.assat50.blogspot.com.

Finalmente solicitamos también el apoyo de partidos políticos, sindicatos y de la ciudad en general por todo lo expuesto, nos ponemos a disposición para trabajar conjuntamente para solucionar el problema del desempleo, ya que estamos convencidos de que esta sociedad no se puede permitir el lujo de perder el valor de la experiencia que aportamos. 

Muchas Gracias






Presentació Oficial d'Assat50 a l'Hospitalet, ponència de María Hilda LOPEZ Secretària Associació.

Bona tarda, en primer lloc donar la benvinguda a tots a aquesta presentació oficial de Assat50, i agrair la vostra presència en un acte tan important per a nosaltres. Gràcies als que ens heu ajudat en el nostre dia a dia, i a tots els que heu fet possible que avui estem aquí.

Associació d’Aturats Majors de 50 anys de l'Hospitalet de Llobregat (Assat50) es va constituir al febrer d'aquest any, amb la il•lusió de ser un instrument útil per a la societat en general i els majors de 50 anys en particular. Amb l'objectiu de recolzar i facilitar l'accés al treball a les persones aturades de més de 50 anys de l’Hospitalet, i per aconseguir-ho els membres de la junta aportem els nostres coneixements i ganes de treballar.

La difícil situació actual que es manifesta clarament en les dades que s'extreuen de l'últim informe del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) sobre el Mercat de Treball dels Majors de 45 anys publicat en el 2013, dades del 2012, indica que els majors d'aquesta edat suposen el 39,23% del total de les persones desocupades al nostre país. Un 35,42% es troben en situació d'atur de molt llarga durada (més de 2 anys), la conclusió és evident el col•lectiu que representem te majors dificultats per a la inserció laboral. S'assenyala també que durant l'últim decenni, els demandants d'ocupació majors de 45 anys s'han incrementat en una major proporció respecte la totalitat dels demandants d'ocupació i que a Catalunya són el 40% del total, i referent a la nostra ciutat segons les dades de l’Observatori Soci Econòmic a 30 de setembre, el numero d'aturats era de 23.201, i la taxa d'atur 17,43%, dels quals 7192 són majors de 50 anys, 3615 homes i 3577 dones, la taxa és un 30,99% de l'atur total.

Les dades parlen per si soles i a més a aquesta situació li hem d'afegir que la reforma laboral del 2012, va eliminar pràcticament totes les bonificacions a la contractació, i també les bonificacions per contractar persones de mes de 45 anys, (exceptuant el cas d'emprenedors joves que contractin a majors de 45 anys, i per a empreses de menys de 50 que els contractin, però amb tantes condicions que fa molt difícil la seva aplicació). El subsidi per a majors de 52 anys passa a ser para majors de 55 anys, i al març del 2013 es condiciona als ingressos de la unitat familiar que han de ser inferiors a 967 euros o de 1.450 amb dos membres o més. Tot això posa en una situació d’especial dificultat al nostre col•lectiu i més perquè en general suposem un major cost a causa de l'antiguitat i nivell salarial aconseguit al llarg de l'estada a l'empresa, per això les retallades de personal són majoritàriament per a les persones de major edat, i es contracta a joves amb sou inferiors amb el que el resultat és la precarietat laboral i una perduda de poder adquisitiu generalitzada.

Conseqüència de tot això és que any a any s'incrementen les xifres d'atur i més en el nostre col•lectiu. Som persones majors per treballar però joves per jubilar-nos, i més després d'allargar l'edat de jubilació als 67 anys.

A Assat50 ens preocupa l'atur en general i el dels joves en particular (estem parlant en molts casos de fills) que genera falta d'expectativa, de projectes i pèrdua d'il•lusió. En ocasions es veuen obligats a sortir a l'estranger per treballar. A Espanya en el primer trimestre de l'any el nombre de llars amb el risc d'exclusió social on tots els seus membres estan en atur és ja de gairebé 2 milions. Ens arriben a l'associació joves als quals assessorem i recolzem perquè formin una associació, i tinguin més força i presència.

En un equip de treball ha d'haver-hi persones de totes les edats. Cadascun aportant al col•lectiu des de la seva experiència, coneixement, formació i il•lusions per així obtenir major lleialtat, compromís i conformar una societat millor.

Les escasses perspectives de reactivació laboral en el present més immediat, i l'eliminació de mesures per fomentar la contractació, fa que per als aturats en general i per als majors de 50 anys en particular sigui difícil mantenir l'autoestima a un nivell adequat per afrontar les entrevistes de treball en condicions òptimes. La problemàtica no és solament econòmica sinó també personal i per tant social.

És necessari trobar solucions al més aviat possible i així evitar una major precarietat, que segurament passen perquè tornin les ajudes a la contractació per als majors de 45 anys. A més de millorar l'orientació laboral, tenir una formació ocupacional especialitzada teòrica i practica que afavoreixi que els aturats majors puguem reinsertar-nos al mon laboral i que els joves obtinguin els coneixements adequats. Aconseguir-ho és una labor de tots i per tant demanem la col•laboració i ajuda dels organismes, poders públics i de la societat en general.

Estem lluitant per fer mes visible el greu problema de l'atur de llarga durada, el Primer Congrés de Persones Aturades Majors de 45 anys de Catalunya celebrat recentment a Santa Coloma de Gramenet ha donat força a tot això. Les conclusions del congrés, han portat a la creació d'un col•lectiu que partirà amb les 5 associacions organitzadores (Badia, L'Hospitalet, Olot, Sta. Coloma i Terrassa) per impulsar accions i mesures destinades a la reinserció laboral d'aquestes persones participant en els consells, taules, fòrums de treball d'administracions públiques i privades. Per continuar fent visible el col.lectiu i mostrar la nostra implicació volem que el segon congrés sigui a la nostra ciutat.

Necessitem al teixit empresarial (en aquesta ciutat hi ha 5000 empreses), i ens sembla molt positiu que es dugui a terme la tercera transformació plantejada a través de l’H-On. L'Hospitalet pot ser motor econòmic de Catalunya amb una economia basada en la innovació tecnològica i la cultura, i per descomptat volem participar i estar present.

Sabem que no són els millors temps per a la contractació, però demanem que en els processos de selecció que hi hagi es tingui en compte el talent, la serietat, la maduresa, l'alta responsabilitat, la lleialtat el compromís i per descomptat el valor de l'experiència que tant ha ajudat al creixement i desenvolupament de la nostra societat.

Estarem encantats de rebre totes les opinions, idees i aportacions que ens facin millorar per a això tenim el nostre correu electrònic: assat50@gmail.com i us animem a conèixer-nos una mica més en el nostre blog www.assat50. blogspot.com

Finalment sol•licitem també el suport de partits polítics, sindicats i de la ciutat en general per tot l'exposat i ens posem a disposició per treballar conjuntament per solucionar el problema de la desocupació, ja que estem convençuts que  aquesta societat no es pot permetre el luxe de perdre el valor de l'experiència que aportem. 


Moltes mercès






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada